ΧΑΣΑΠΗΣ: ΣΤΑ ΙΕΚ ΚΑΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΤΕΙ ΚΑΙ ΑΕΙ

TEI
Ο Γ.Γ του υπουργείου Παιδείας Δημήτρης Χασάπης αναλύει το μακροπρόθεσμο σχέδιο της νέας πολιτικής ηγεσίας για τα ΤΕΙ και συνολικά για την Γ’ Εκπαίδευση. Τα όσα είπαν, ειδικά ο ίδιος, αλλά και ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς στην Σύνοδο των Προέδρων ΤΕΙ την Παρασκευή προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή. Με αποκλειστική συνέντευξη στο 360pedia.gr δίνει ένα σαφές περίγραμμα των προθέσεων του υπουργείου, του χρονοδιαγράμματος αλλά και της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί και θα έχει τρεις φάσεις. Τα ΤΕΙ ανησυχούν και τηρούν στάση αναμονής. Το 360pedia.gr μίλησε και με τον πρόεδρο του ΤΕΙ Αθήνας.

Πλήρη ανασχεδιασμό, σε βάθος χρόνου,  του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε σύνδεση με την Ερευνά χωρίς διάκριση σε Πανεπιστημιακό και Τεχνολογικό Τομέα αλλά με ενιαίο σχεδιασμό της Γ’ Εκπαίδευσης και της Έρευνας προαναγγέλλει ο ΓΓ του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. Δημήτρης Χασάπης. Λέει ξεκάθαρα ότι υπάρχουν τμήματα και ειδικότητες στα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια που δεν ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση άλλα στην Μεταλυκειακή βαθμίδα και θα μπορούσε να συζητηθεί η ένταξή τους στα ΙΕΚ. Ξεκαθαρίζει ότι οι επικαλύψεις γνωστικών αντικειμένων ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα πρέπει να ενοποιηθούν στον ενιαίο χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και άλλα τμήματα ΤΕΙ να παραμείνουν αυτοτελή και να συνδεθούν με την Έρευνα.

 

Τόσο ο υπουργός, στη Σύνοδο των προέδρων ΤΕΙ, όσο και ο Γ.Γ, στη συνέντευξή του στο 360pedia.gr, μίλησαν για εξαντλητικό διάλογο με τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια.

Να κάτσουμε όλοι μαζί κάτω, χωρίς αντιπαλότητες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, και να σχεδιάσουμε έναν χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης με προοπτική τον 21ο  αιώνα

λέει ο Δημήτρης Χασάπης και περιγράφει τρεις φάσεις στην πορεία της ακαδημαϊκής ολοκλήρωσης, όπως την ονομάζει:

  • Στην πρώτη φάση, θα συνταχθεί ένα σχέδιο με την ενεργό συμμετοχή της ΑΔΙΠ
  • Το σχέδιο αυτό θα τεθεί σε διαβούλευση με τα ιδρύματα και τους φορείς των τοπικών κοινωνιών
  • Στην τελική, τρίτη φάση θα προκύψει ένας νέος ακαδημαϊκός χάρτης που θα συμβάλει στην αναπτυξιακή στρατηγική της χώρας

 

Απαντά στις παρατηρήσεις για σχέδιο Αθηνά No 2 ότι ο νέος χάρτης της Ανώτατης εκπαίδευσης δεν θα γίνει με λογιστική λογική αλλά με ακαδημαϊκή. Στόχος είναι, λέει ο Δημήτρης Χασάπης, η Γ’ Εκπαίδευση να χρησιμοποιηθεί ως επένδυση και όχι να εξυπηρετεί βραχυπρόθεσμες οικονομικές δραστηριότητες στην περιφέρεια.

Έδωσε συγκεκριμένα παραδείγματα των επικαλύψεων γνωστικών αντικειμένων αλλά και της ακαδημαϊκής απομόνωσης άλλων:

  • Μετά το Αθηνά υπάρχουν 29 τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων στα ΤΕΙ και ταυτόχρονα πάρα πολλά τμήματα πανεπιστημίων στο αντικείμενο της Διοίκησης και της Οικονομίας
  • Τα ΤΕΙ Ιχθυοκαλλιέργειας βγάζουν τεχνικούς που αξιοποιούν εισαγόμενη τεχνολογία. Αν συνδέονταν με ένα ερευνητικό κέντρο θα απέδιδαν παράλληλη παραγωγή τεχνολογίας και εκπαίδευσης
  • Είναι ακατανόητο η σχολή Μαιευτικής των ΤΕΙ να μην συνδέεται, με κάποιο τρόπο που θα συζητηθεί, με την Ιατρική
  • Τα τμήματα Διοίκησης και Εμπορίας δεν ανήκουν στον τεχνολογικό τομέα
  • Πρέπει να σταματήσουν οι αντιπαλότητες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα ειδικοτήτων όπως οι τεχνολόγοι ή οι μηχανικοί.

 

Οι σκέψεις για συνολικό ανασχεδιασμό του χάρτη της Γ’ εκπαίδευσης με αιχμή τα ΤΕΙ έπεσαν σαν βόμβα στη Σύνοδο της Παρασκευής όπου ο υπουργός και ο Γ.Γ παρέστησαν, για λίγη ώρα, όπως σχολιάζουν επικριτικά οι πρόεδροι. Σε αυτό τον περιορισμένο χρόνο ο Αριστείδης Μπαλτάς και ο Δημήτρης Χασάπης επιχείρησαν να εισάγουν μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία για την Ανώτατη Εκπαίδευση όπως προκύπτει από την συνέντευξη του Γ.Γ στο 360pedia.gr. Ο χρόνος και ίσως και ο τρόπος δεν βοήθησαν, όπως φαίνεται, να γίνουν σαφείς οι προθέσεις του υπουργείου. Στα ΤΕΙ επικρατεί αναβρασμός.

Ο Μιχάλης Μπρατάκος πρόεδρος του ΤΕΙ Αθήνας εκφράζει στο 360pedia.gr την ανησυχία του ότι σχεδιάζεται απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια αλλά και απορία για το πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί ένα τέτοιο τιτάνιο σχέδιο με δεδομένο ότι τα ΤΕΙ είναι, εδώ και πολλά χρόνια, μεγάλα και αυτόνομα ιδρύματα. Επισημαίνει το παράδειγμα του ΤΕΙ Αθήνας που έχει 26.000 φοιτητές οι οποίοι φοιτούν σε 27 τμήματα τα οποία στεγάζονται σε ένα συγκρότημα χιλιάδων τετραγωνικών με εργαστήρια και ειδικό εξοπλισμό.

Εξηγεί ακόμη ότι θεσμικά και ακαδημαϊκά, τα ΤΕΙ έχουν επιτύχει ισοτιμία με τα Πανεπιστήμια που μένει να ολοκληρωθεί με την δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικών διατριβών την οποία και ζητούν μετ’ επιτάσεως τα τελευταία χρόνια. Αναρωτιέται επίσης με ποια κριτήρια θα ενταχθούν κάποια τμήματα στα Πανεπιστήμια και αν θα εξακολουθήσει να υπάρχει αυτόνομος Τεχνολογικός Τομέας.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.