ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΥΠΟΠΑΙΘ
Η ρύθμιση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης και κέντρων ξένων γλωσσών. Με κύριο μοχλό τον κίνδυνο απολύσεων, η αντίδραση εστιάζεται σε αυτή τη φάση στην καθιέρωση αργιών και διακοπών στα φροντιστήρια, στην απαγόρευση της λειτουργίας φροντιστηρίων μέσα στα ιδιωτικά σχολεία και στο ότι δεν προηγήθηκε διάλογος με τους ιδιοκτήτες.

Από την άλλη πλευρά οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι που ανακτούν εργασιακά δικαιώματα που είχαν απολέσει τα τελευταία δύο χρόνια και προσδοκούν σε μια συλλογική σύμβαση που θα εξορθολογίσει και τις αμοιβές τους οι οποίες σε κάποιες ακραίες αλλά υπαρκτές περιπτώσεις, σε φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών, είχαν κατρακυλήσει σε εξευτελιστικά επίπεδα ακόμη και των δύο ευρώ την ώρα.

Όπως είπε στην εκπομπή της Μάχης Νικολάρα, Υπόθεση Παιδεία, στον Alpha 989 ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης σύντομα θα αρθεί και το καθεστώς απεριόριστων και αναιτιολόγητων απολύσεων στα ιδιωτικά σχολεία που είχε θεσμοθετήσει ο επί σειρά ετών πρόεδρος των Αρσακείων Γιώργος Μπαμπινιώτης κατά τη διάρκεια της υπουργικής του θητείας. Η ρύθμιση που θα επαναφέρει τον έλεγχο των απολύσεων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης περιλαμβάνεται στο νόμο του υπουργείου Εργασίας για την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων.

Ο Τάσος Κουράκης διαβεβαιώνει επίσης ότι υπάρχει και ο χρόνος και η διάθεση από πλευράς υπουργείου να γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους για τυχόν τροποποιήσεις στο νόμο. Το γεγονός ότι επανέρχονται οι δομές εκπαίδευσης στην εποπτεία του υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να χαροποιεί, λέει ο κ. Κουράκης, τους ιδιοκτήτες τους καθώς δεν αντιμετωπίζονται από την ελληνική πολιτεία ως απλές εμπορικές επιχειρήσεις.

Το άρθρο 46 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται λοιπόν ότι

  •  Απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από όπου να προκύπτει ο αριθμός των Τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και ο διδάσκων της κάθε διδακτικής ώρας.

Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να αποτρέψει την αδήλωτη, μαύρη και ανασφάλιστη εργασία καθώς και την πιθανή παράνομη απασχόληση εκπαιδευτικών του δημοσίου.

  • Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. Οέλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης οι οποίες εκδίδουν έγγραφο-βεβαίωση στο οποίο καταγράφεται η χρονική διάρκεια ης σύμβασης και οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας του κάθε διδάσκοντα. Σε περίπτωση τροποποίησης των όρων της σύμβασης οι διευθύνσεις εκπαίδευσης εκδίδουν αντίστοιχο τροποποιητικό έγγραφο-βεβαίωση.
  • Οι ημέρες διακοπών και αργιών των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών καθορίζονται ως εξής: Α. Διακοπών: Ι) Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου ΙΙ) Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Κυριακή του Θωμά. Β. Αργιών: Ι) όλες τις Κυριακές ΙΙ) τις θρησκευτικές γιορτές των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος ΙΙΙ) τις εθνικές επετείους της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου IV) 17η Νοεμβρίου V) την Καθαρά Δευτέρα VI) την 1η Μαΐου VII) την κατά τις ισχύουσες διατάξεις ημέρα αργίας για την έδρα κάθε φροντιστηρίου και κέντρου ξένων γλωσσών λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής γιορτής VIII) τη γιορτή Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
  • Το εβδομαδιαίο ωράριο πλήρους διδασκαλίας στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών καθορίζεται στις 21 ώρες. Η συμπλήρωση πλήρους ωραρίου συνεπάγεται την απονομή 25 ενσήμων μηνιαίως, ανεξαρτήτως της κατανομής των διδακτικών ωρών ανά ημέρα.
  • Με τις παραγράφους 6 και 7 επανέρχεται ο διοικητικός και πειθαρχικός έλεγχος αλλά και η έγκριση όλων των θεμάτων που αφορούν στις ιδιωτικές δομές μέσης εκπαίδευσης στους προϊσταμένους  των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος αντιτείνει  στην αποστροφή του Αριστείδη Μπαλτά ο οποίος χαρακτήρισε πληγή την παραπαιδεία, ότι εκπροσωπεί  2.500 νόμιμες επιχειρήσεις ανά την περιφέρεια, που δίνουν εργασία σε τουλάχιστον 25.000 εκπαιδευτικούς, και αποδίδουν φόρους στο κράτος και ασφαλιστικές εισφορές. Επισημαίνουν μάλιστα ότι η πραγματική πληγή είναι τα μαύρα ιδιαίτερα μαθήματα.

Στο ζοφερό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η κρίση και οι πολιτικές λιτότητας, η αλήθεια είναι πως οι κατά κύριο λόγο μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης αλλά και ξένων γλωσσών αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας αφού οι γονείς δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στα δίδακτρα. Τα δίδακτρα των ιδιαίτερων μαθημάτων, από την άλλη, έχουν πέσει πάρα πολύ αφού αποτελούν κατά κύριο λόγο αφορολόγητα εισοδήματα.

Σε πιο επιθετικό τόνο η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας ότι ωθεί τις οικογένειες στα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα τα όποια όπως αναφέρει, κατά κανόνα προσφέρουν καθηγητές των δημόσιων σχολείων

Η νομοθετική σας ρύθμιση θα οδηγήσει αποδεδειγμένα χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους στην τρίτη λύση (ιδιαίτερα μαθήματα) και πολλές περισσότερες οικογένειες στην απόγνωση καθώς θα προσπαθούν μάταια να στηρίξουν μαθησιακά τα παιδιά τους.

Τόσο ο ΣΙΕΙ όσο και η ΟΕΦΕ στις ανακοινώσεις τους διαμαρτύρονται ότι δεν κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους κατά την κατάρτιση του σχεδίου νόμου και ζητούν επειγόντως συναντήσεις με τον υπουργό.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.