Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ

Η προσθήκη της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα "σπάει" τις Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και περιορίζει ακόμη περισσότερο τις επιλογές των υποψηφίων
Η προσθήκη της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα "σπάει" τις Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και περιορίζει ακόμη περισσότερο τις επιλογές των υποψηφίων
Το διαζευκτικό ή έφυγε από την τροπολογία για την εισαγωγή και της Πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, το δίλλημα όμως Πληροφορική ή Χημεία παραμένει για τους μαθητές οι οποίοι βλέπουν τις διεξόδους τους προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση να στενεύουν ακόμη περισσότερο.

 Μετά από μήνες αντιπαράθεσης με επιστημονικά αλλά και πολιτικά, ενίοτε, επιχειρήματα και πολύ lobbing από τις δύο επιστημονικές ενώσεις των Χημικών και των καθηγητών Πληροφορικής, αναλαμβάνει η ΑΔΙΠ να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και να εισηγηθεί στο υπουργείο Παιδείας ποιες σχολές ή τμήματα θα έχουν ως 4ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα τη Χημεία και ποιες την Πληροφορική.

 ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ1

Η αλλαγή στην τροπολογία για την Πληροφορική

Ο υπουργός Παιδείας κατέθεσε την Τετάρτη, προσθήκη – νομοτεχνική βελτίωση στην τροπολογία για την Πληροφορική από την οποία αφαιρέθηκε η διάζευξη Χημεία ή Πληροφορική ώστε να καταστεί σαφές ότι σε άλλες σχολές θα οδηγεί η Χημεία και σε άλλες η Πληροφορική. Προβλέπεται επίσης ότι μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου κάθε έτους, συμπεριλαμβανομένου και του τρέχοντος, η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα ορίζει τις σχολές  και τα τμήματα για την εισαγωγή στα οποία θα εξετάζεται η Πληροφορική πέραν αυτών που έχουν ως γνωστικό αντικείμενο την επιστήμη της Πληροφορικής. Ο υπουργός μάλιστα θα δεσμεύεται να κάνει αποδεκτή την εισήγηση της ΑΔΙΠ.

 

«Εσπασε και επισήμως το Πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.

Η οριοθέτηση αυτή είναι απαραίτητη γιατί ανάμεσα στις 220 σχολές και τμήματα του Πεδίου Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών στο οποίο οι υποψήφιοι θα εξεταστούν, όλοι, στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, στα Μαθηματικά και τη Φυσική, υπάρχουν γνωστικά αντικείμενα που δεν οδηγούν σαφώς στη Χημεία ή την Πληροφορική. Πχ. από τις σχολές του Πολυτεχνείου που για πρώτη φορά δεν μπορεί ένας υποψήφιος να τις δηλώσεις όλες, είναι προφανές ότι η σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών θα απαιτεί Πληροφορική και η σχολή Χημικών Μηχανικών, Χημεία. Δεν είναι όμως τόσο προφανές ποιο 4ο μάθημα θα απαιτεί η εισαγωγή στις σχολές Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών, Ναυπηγών κλπ.

 

Πλήθος τα αναπάντητα ερωτήματα

Με την είσοδο της πληροφορικής τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης αυξάνονται από 5 σε 6. Όσο περισσότερα τα Πεδία τόσο λιγότερες οι σχολές στις οποίες θα οδηγούν. Για πρώτη φορά «σπάει» το Πολυτεχνείο άλλα και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας που έχει αμιγώς οικονομικά τμήματα τα οποία εντάσσονται στο Πεδίο των Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών αλλά και τμήματα Πληροφορικής. Είναι άγνωστο επίσης που θα ενταχθούν το Οικονομικό και το Πολιτικό της Νομικής αφού οι Νομικές σχολές αποτελούν πλέον ξεχωριστό Πεδίο με τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.

 

Να «ανοίξουν» οι επιλογές των υποψηφίων

Η ΑΔΙΠ λοιπόν θα αναλάβει πλέον να ορίσει ποιο από τα δύο μαθήματα θα απαιτεί κάθε σχολή ή τμήμα των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Επίσης πρέπει να δεχθεί τις εισηγήσεις των σχολών σχετικά με το σε ποιο Πεδίο θέλουν να ενταχθούν αλλά και ποιο θα ορίσουν ως μάθημα βαρύτητας.

Οι Ενώσεις των Χημικών και των καθηγητών Πληροφορικής που ήρθαν σε σκληρή κόντρα το προηγούμενο διάστημα υποδέχθηκαν με συγκρατημένη ικανοποίηση την αλλαγή του υπουργού, επισημαίνουν ωστόσο ότι το βασικό πρόβλημα του νέου συστήματος είναι ότι περιορίζει ασφυκτικά τις διεξόδους των υποψηφίων προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ζητούν όπως και οι περισσότερες επιστημονικές ενώσεις και φυσικά οι μαθητές και οι καθηγητές να συνδεθούν τα Πεδία ώστε να ανοίξουν οι επιλογές των μαθητών. Δηλαδή, κάποιες σχολές να είναι κοινές σε δύο ή περισσότερα Πεδία.

Σε εκκρεμότητα οι μαθητές, καθυστερούν οι τελικές ανακοινώσεις

Όλα αυτά που δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί, έχουν καταλυτικό ρόλο στις επιλογές των υποψηφίων. Ο νόμος ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2013 και τώρα ανατίθεται στην ΑΔΙΠ να λύσει αυτά τα τόσο κομβικής σημασίας θέματα. Οι υποψήφιοι της Β’ Λυκείου είναι σε εκκρεμότητα γιατί ακόμη και αν δεν δεσμεύονται από την επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν κάνει εφέτος, είναι προφανές ότι δεν μπορούν να προετοιμαστούν κατάλληλα αν δεν ξέρουν ποιες σχολές θα ανήκουν που και τι συνδυασμούς θα μπορούν να κάνουν. Και όπως όλα δείχνουν, δεν θα έχουν απαντήσεις πριν από το Φεβρουάριο.

Το νομοσχέδιο «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις» στο οποίο εντάχθηκε ανάμεσα σε πλήθος άλλες η τροπολογία για την Πληροφορική, ψηφίζεται την Πέμπτη, επί των άρθρων. Στο ίδιο ν/σ έχει περιληφθεί και η φωτογραφική τροπολογία για τα DEREE, ANATOLIA.