ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΠΑΡΕΛΑΣΗ1
Τέλος στις παρελάσεις κεκλεισμένων των θυρών μπήκε με τη διοργάνωση της σημερινής μαθητικής παρέλασης στην οποία η πρόσβαση των πολιτών ήταν ελεύθερη. Οι γονείς μπόρεσαν να καμαρώσουν τα παιδιά τους χωρίς κάγκελα και από όλο το μήκος της Βασιλίσσης Ολγας και της Πανεπιστημίου.

ΠΑΡΕΛΑΣΗ3

Χωρίς ονομαστικούς καταλόγους προσκαλεσμένων, χωρίς ειδικές άδειες, χωρίς αποκλεισμό των πολιτών και κυρίως χωρίς την επιστράτευση σπουδαστών αστυνομικών και στρατιωτικών σχολών σε ρόλο… κοινού, η σημερινή μαθητική παρέλαση ήταν απαλλαγμένη από όλα όσα αμαύρωναν αντίστοιχες εκδηλώσεις τα τελευταία χρόνια.

ΠΑΡΕΛΑΣΗ2

Οι επίσημοι παρακολούθησαν τους μαθητές να παρελαύνουν από δύο εξέδρες οι οποίες δεν ήταν υπερυψωμένες. Ο υπουργός Παιδείας  Αριστείδης Μπαλτάς κάθισε με τους υπόλοιπους επισήμους και είχε προσκαλέσει τιμητικά μάχιμους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει  πρωτοβουλίες  για  πρωτοπόρες κοινωνικές δράσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων τους.

ΠΑΡΕΛΑΣΗ4

Μια ακόμη σημαντική διαφορά με τα προηγούμενα χρόνια ήταν η συμμετοχή. Παρήλασαν υπό τους ήχους της μπάντας του Δήμου Αθηναίων  1.878 μαθητές από 174 Δημοτικά , 72 Γυμνάσια  και 67 Λύκεια. Η παρέλαση ξεκίνησε με τους μαθητές του Λυκείου Καλαβρύτων, ο σημαιοφόρος του οποίου κρατούσε το λάβαρο της επανάστασης του 1821.

ΠΑΡΕΛΑΣΗ5

Ξεχωριστό ήταν και το μήνυμα του υπουργού Παιδείας προς τις μαθήτριες και τους μαθητές με αφορμή την εθνική επέτειο. Επισημαίνει ότι τέτοιοι εορτασμοί είναι συχνά δίκοπο μαχαίρι:  από τη μια πλευρά, αποδίδουν την οφειλόμενη μνήμη και τιμή στο γεγονός, από την άλλη, όμως, κινδυνεύουν να υποβαθμιστούν σε «πανηγυρικό», που συχνά αποξηραίνει το καθοριστικό ιστορικό συμβάν. Και είναι κρίμα, λέει ο υπουργός, «η μνημόνευση της δικής μας επανάστασης που κλόνισε συθέμελα καθεστώτα, ιεραρχίες, αυτοκρατορίες και συνειδήσεις, να καταλήγει ρουτίνα, και να φέρνει πλήξη σε νέους ανθρώπους.»

Ο Αριστείδης Μπαλτάς ξέφυγε από τα τετριμμένα και καθιερωμένα και έκανε, με αυτή την αφορμή, στα παιδιά ένα μάθημα ιστορίας και δημοκρατίας.

Αριστείδης Μπαλτάς, Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Αριστείδης Μπαλτάς, Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

εμείς ο λαός, ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Η εποχή των επαναστάσεων έβαλε στην ημερήσια διάταξη της ιστορίας το αίτημα για ελευθερία, το αίτημα για απελευθέρωση από τους βασιλιάδες, τους αυτοκράτορες και τον σουλτάνο. Όταν θα εκθρονιζόταν ο μονάρχης, δεν θα είχαμε πια υπηκόους, αλλά λαό, που δεν θα υπάκουε σε καμία άλλη εξουσία παρά στη δική του: λαός ελεύθερος, που θα ήταν υπήκοος αποκλειστικά του εαυτού του. Αυτός θα είναι ο «αυτοκράτωρ λαός», που έλεγε ο Ρήγας Φεραίος, και το «βασίλειό του» θα είναι η δική του επικράτεια, η λαϊκή κυριαρχία. Και η λαϊκή κυριαρχία είναι ταυτόσημη με τη δημοκρατία. Ο μόνος τρόπος που μπορεί ένας λαός να κυβερνά τον εαυτό του, και έτσι να είναι ελεύθερος, είναι η δημοκρατία. Όλα τα συντάγματα των δημοκρατιών όλου του κόσμου ορίζουν ρητά ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό και ασκούνται από τον λαό. Ο λαός λοιπόν, όλοι εμείς, φτιάχνεται από ελεύθερους και ίσους πολίτες, που αποφασίζουν για την κοινή μοίρα τους, ξεπερνώντας διακρίσεις όπως η φυλή, το γένος, η θρησκεία και η γλώσσα.

Το κείμενο που εστάλει στα σχολεία συνοδεύεται από την υποσημείωση ότι είναι στην διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών να διαβάσουν  το μήνυμα του υπουργού στους μαθητές τους «αν το κρίνουν χρήσιμο», κάτι που είναι πρωτοφανές.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.