ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ VS ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Χίλιες νέες προσλήψεις αναπληρωτών και τα κενά δεν καλύπτονται. Παρόλα αυτά  ο υπουργός εξαγγέλλει αλλαγές στο δημοτικού που απαιτούν επιπλέον προσωπικό
Χίλιες νέες προσλήψεις αναπληρωτών και τα κενά δεν καλύπτονται. Παρόλα αυτά ο υπουργός εξαγγέλλει αλλαγές στο δημοτικού που απαιτούν επιπλέον προσωπικό
Πιστώσεις για χίλιες προσλήψεις αναπληρωτών υπέγραψε την Παρασκευή, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας μετά από πιέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Με αυτές τις προσλήψεις καλύπτεται ωστόσο περίπου το 60% των αναγκών. Την ίδια ώρα ο Ανδρέας Λοβέρδος εξαγγέλλει μελέτη στο σχολείο, για του χρόνου στα Δημοτικά, πρόγραμμα που απαιτεί χιλιάδες επιπλέον εκπαιδευτικούς.

 Οι προσλήψεις αναπληρωτών τελούν υπό την αίρεση της έγκρισης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ο υπουργός Παιδείας ωστόσο εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα υπογράψει και οι προσλήψεις θα προχωρήσουν κατεπειγόντως γιατί τελείωσε ήδη το πρώτο τρίμηνο.

Ανδρέας Λοβέρδος, υπουργός Παιδείας

Ανδρέας Λοβέρδος, υπουργός Παιδείας

Το πρωί ο κ. Σταϊκούρας υπέγραψε την πρόσληψη 1000 αναπληρωτών  για να καλυφθούν τα κενά. Αναμένεται η έγκριση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και προχωράμε. Φεύγει ένα μεγάλο βάρος από πάνω μας. Μαζί με τους 800 στην Ειδική αγωγή πάμε για 1800 αναπληρωτές που καλύπτουν τα κενά».

Η πραγματικότητα ωστόσο στα σχολεία δεν εμπνέει αισιοδοξία. Αν όλα πάνε καλά, οι 1000 αναπληρωτές για τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, μαζί με τους 800 για τα σχολεία Ειδικής Αγωγή από κονδύλια του ΕΣΠΑ, καλύπτουν μόλις το 60% των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικούς. Οι ανάγκες στα Δημοτικά φθάνουν τις 1.900 θέσεις και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τις 1.100. Αποτέλεσμα, 1.800 προσλήψεις για 3.000 κενά!

ΚΑΡΤΑ

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο ολοήμερο πρόγραμμα που είναι αδύνατον να λειτουργήσει σε μεγάλο ποσοστό των δημοτικών όλης της χώρας. Σοβαρές είναι επίσης, οι ελλείψεις στα μαθήματα ειδικότητας των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων με αποτέλεσμα να καταργείται ουσιαστικά η φυσιογνωμία αυτών των σχολείων που για χρόνια ήταν το κόσμημα της Β’ Εκπαίδευσης.

 

Οι εξαγγελίες και η πραγματικότητα

Ξεκίνησε στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η συζήτηση για τις αλλαγές στο Δημοτικό. Με βάση και την εισήγηση του υπουργού, η συζήτηση κινήθηκε σε τρείς άξονες:

  • Μείωση της ύλης με μεταφορά κεφαλαίων στις επόμενες τάξεις
  • Μελέτη, εμπέδωση και προετοιμασία της επόμενης ημέρας, στο σχολείο
  • Ένταξη του Κοινωνικού Σχολείου με προγράμματα αθλητισμού, πολιτισμού και ανάπτυξης κοινωνικής ευαισθητοποίησης και δράσης

Σε ότι αφορά τη μείωση της ύλης δεν αναμένεται μείωση των μαθημάτων ή των διδακτικών ωρών αλλά ελάφρυνση της διδακτέας ύλης κάθε μαθήματος με μεταφορά των δυσκολότερων κεφαλαίων σε επόμενες τάξεις.

Αν και πρόκειται για κοινά αποδεκτό στόχο, η μελέτη στο σχολείο προβληματίζει ιδιαίτερα τα μέλη του Συμβουλίου γιατί δημιουργεί αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε μία εποχή που οι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του κανονικού προγράμματος. Το αίτημα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για διαγωνισμό ΑΣΕΠ τον Ιανουάριο και πρόσληψη 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών συναντά μέχρι στιγμής σιγή ιχθύος από πλευράς κυβέρνησης.

 Ο υπουργός έχει θέσει πολύ στενά χρονικά περιθώρια αφού θέλει να νομοθετήσει τις αλλαγές μέσα στον Ιανουάριο. Η πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Στέλλα Πριοβόλου, μιλώντας στην εκπομπή της Μάχης Νικολάρα Υπόθεση Παιδεία στον Alpha 989, εμφανίστηκε αισιόδοξη ότι είναι εφικτή για του χρόνου μια κάποια  περικοπή της ύλης με παρεμβάσεις στα ήδη υπάρχοντα αναλυτικά προγράμματα.

Ο υπουργός βιάζεται γιατί μετράει με τον πολιτικό χρόνο, ο εκπαιδευτικός χρόνος ωστόσο, για σοβαρές παρεμβάσεις, απαιτεί τουλάχιστον 4 χρόνια για να δημιουργηθούν και να δοκιμαστούν πιλοτικά νέα αναλυτικά προγράμματα και στη συνέχεια να εκπονηθεί η συγγραφή νέων βιβλίων. Στα χρόνια της κρίσης βέβαια όλα αυτά αντιμετωπίζονται ως πολυτέλεια. Ακόμη και στο Λύκειο άλλαξαν τα πάντα και τα βιβλία παρέμειναν τα ίδια!