ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΟΙΕΛΕ
Για το Υπουργείο Παιδείας δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός ανάμεσα σε δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, καθώς είναι τμήματα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος τόνισε ο Αριστείδης Μπαλτάς κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με το ΔΣ της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).

Ο Υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι για την παρούσα πολιτική ηγεσία τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία θα πρέπει να λειτουργούν σε πνεύμα άμιλλας, ώστε να γίνουν όλα άριστα.

Αριστείδης Μπαλτάς, Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Αριστείδης Μπαλτάς, Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Η μεταφορά της εποπτείας των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Εμπορίου ήταν «παράξενη και παρανοϊκή». Όχι μόνο τα ιδιωτικά σχολεία, αλλά όλοι οι φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης πρέπει να υπαχθούν στην εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας.

Για το λόγο αυτό πρότεινε να συγκροτηθούν επιτροπές διαλόγου με ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς για να αναλυθούν όλες οι πτυχές της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων.

Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης υπενθύμισε ότι ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε σταθεί στο πλευρό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, καταθέτοντας ερωτήσεις στη Βουλή και ότι οι θέσεις του κόμματος είχαν συμπέσει με τις θέσεις της ΟΙΕΛΕ σε πολλά ζητήματα.

Ως κυβέρνηση πλέον η προτεραιότητα, όπως είπε, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι η εφαρμογή του προβλέψεων του Συντάγματος για εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης από το κράτος. Συμπλήρωσε ότι ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός οφείλει να ανακτήσει τα εργασιακά του δικαιώματα, διότι έτσι διασφαλίζεται η αυτονομία του παιδαγωγικού του έργου και το δημόσιο συμφέρον.

Τάσος Κουράκης, Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας

Τάσος Κουράκης, Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας

Χωρίς εργασιακά δικαιώματα ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός είναι με σκυμμένο το κεφάλι και υπακούει σε ό, τι του ζητηθεί από τον ιδιοκτήτη. Αυτή η κατάσταση βαίνει εις βάρος του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και των μαθητών. Προκαλούν οδυνηρή έκπληξη οι καταγγελίες για τη μετατροπή κάποιων ιδιωτικών σχολείων σε φροντιστήρια, σε προπαρασκευαστικά κέντρα όπου δεν διδάσκονται όλα τα μαθήματα, παρά μόνο αυτά που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αυτό προκαλεί ανισότητα με τους μαθητές των δημόσιων σχολείων, ενώ και οι μαθητές των ιδιωτικών παίρνουν λειψή γνώση.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός δεσμεύτηκε για

  • Την αποκατάσταση της εποπτείας του κράτους και του Υπουργείου Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση
  • Την – μετά από νομοθετικές ρυθμίσεις και αλλαγές – αυστηροποίηση της εποπτείας της ίδρυσης και της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων με βάση όσα ορίζει το Σύνταγμα, καθώς αυτή τη στιγμή κυριαρχεί τρομερή ασυδοσία και χάος.
  • Την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια με βάση, όχι τις μνημονιακές «απαιτήσεις», αλλά παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια
  • Την επανένταξη της εποπτείας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας για λόγους δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος
  • Την κατάργηση όσων προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση και τη σύνδεσή της με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ κατέθεσαν υπόμνημα με τις θέσεις και τα αιτήματα της Ομοσπονδίας. Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μιχάλης Κουρουτός μίλησε για «ιστορική συνάντηση», καθώς για πρώτη φορά μετά από την περίοδο Υπουργίας Γιαννάκου ξεκινά ένας έντιμος και ανοιχτός διάλογος με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Αναφέρθηκε στη διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και έθεσε τις άμεσες προτεραιότητες.

Τέλος, εκπρόσωποι παρατάξεων του ΔΣ έθεσαν ζητήματα για τις εργασιακές σχέσεις στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, για τον αυστηρό έλεγχο των τμημάτων ΙΒ όπου παρατηρείται χάος ανομίας, τις αυθαίρετες περικοπές των μισθών των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και την ένταξη της προσχολικής αγωγής στον κύριο κορμό του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θεωρεί πως έγινε ένας γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος, οι δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι θετικές και αναμένει την υλοποίησή τους.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.