Η ΚΑΥΤΗ ΠΑΤΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Σε απόγνωση βρίσκονται 3.900 καθηγητές που μετατάχθηκαν υποχρεωτικά στην Α΄ εκπαίδευση σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Αρκετοί από αυτούς έκαναν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας. Σε απόγνωση και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης και το επιτελείο του που έχουν καταδικάσει ως αντιπολίτευση την αδιαφάνεια της διαδικασίας, μαζί με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και καλούνται τώρα να διαχειριστούν τον κυκεώνα προβλημάτων που δημιούργησε η εξοργιστική αυθαιρεσία της πολιτικών ηγεσιών Αρβανιτόπουλου Λοβέρδου. Ένα διαρκές και διογκούμενο έγκλημα δυο ολόκληρων χρόνων.

Το καλοκαίρι του 2013, 3.900 καθηγητές διάφορων ειδικοτήτων όπως, ξένων γλωσσών, πληροφορικής, φυσικής αγωγής, καλλιτεχνικών, μετακινήθηκαν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κυρίως για την κάλυψη αναγκών στα ολοήμερα και τα ΕΑΕΠ.  Ουσιαστικά εξαναγκάστηκαν να αιτηθούν την μετάταξη τους με την απειλή της απόλυσης. Ήταν η εποχή της οριζόντιας και άκριτης κατάργησης τομέων της τεχνολογικής εκπαίδευσης αλλά και σχολικών μονάδων. Η επιλογή όσων μετακινήθηκαν έγινε με αδιαφάνεια όπως κατήγγειλαν από την πρώτη στιγμή όλες οι  συνδικαλιστικές παρατάξεις των εκπαιδευτικών, οι αιρετοί και φυσικά οι Ομοσπονδίες.

Ουδέποτε ανακοινώθηκε, όπως ορίζει ο νόμος, πίνακας κατάταξης με βάση τα μόρια του κάθε υποψηφίου. Ως εκ τούτου υπήρξε καταιγισμός ενστάσεων. 1.900 στον αριθμό! Επί δύο χρόνια το υπουργείο Παιδείας εξέταζε τις ενστάσεις. Λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, ω του θαύματος, ανακοινώθηκε ότι όχι μόνο ολοκληρώθηκε η εξέτασή τους αλλά μεταφέρονται στην Πρωτοβάθμια και οργανικές θέσεις. Η διαδικασία όμως ουδέποτε ολοκληρώθηκε και οι 3900 καθηγητές είναι τώρα στον αέρα.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι στην προεκλογική φούρια οι οργανικές θέσεις ορίστηκαν εντελώς αυθαίρετα και χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Έγιναν επίσης φωτογραφικά για τους μεταταχθέντες. Δηλαδή δημιουργήθηκαν εκ των υστέρων και σε κάποιες περιπτώσεις τεχνητά ανάγκες για να καλυφθούν από όσους είχαν ήδη τοποθετηθεί με αυθαίρετο τρόπο.

Οι αδικίες που προκύπτουν από τις καταγγελίες και όσων μετατάχθηκαν και όσων δεν μετατάχθηκαν είναι κατάφωρες. Είναι όμως αδικίες που εδραιώθηκαν για δύο ολόκληρα χρόνια. Κάποιοι οργάνωσαν ήδη τη ζωή τη δική τους και της οικογένειάς τους μακριά από την παλαιότερη κατοικία τους, κάποιοι δεν έχουν πια θέση στην οποία μπορούν να επιτρέψουν, κάποιοι εξοργίζονται γιατί είχαν τα μόρια για να μετακινηθούν και υπηρετούν άλλοι στις θέσεις που δικαιωματικά τους ανήκουν.

Αυτήν την παράνοια καλείται να αντιμετωπίσει η σημερινή πολιτική ηγεσία που αντιλαμβάνεται πλέον ότι δύσκολα θα βρει σολομώντεια λύση και θα αναγκαστεί να πάρει μια πολιτική ουσιαστικά απόφαση που αποκλείεται να μην αδικήσει κάποιους. Πρός το παρόν διαβεβαιώνει ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις και διαβουλεύεται με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, συναντήθηκε σήμερα με αντιπροσωπεία των μεταταγμένων εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με επίκεντρο τις μετατάξεις που πραγματοποιήθηκαν το 2013. Ο Αναπληρωτής Υπουργός εξήγησε στους εκπαιδευτικούς ότι η πρόταση που κατατέθηκε στη συσταθείσα επιτροπή (αποτελούμενη από υπηρεσιακούς παράγοντες, εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ) για την ανάκληση των μετατάξεων, ήταν εισήγηση και όχι τελική απόφαση. Σε κάθε περίπτωση, η ευόδωση της όλης προσπάθειας για την εξεύρεση λύσης συναρτάται από τη σύσταση οργανικών θέσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί και το Υπουργείο το επόμενο διάστημα, παράλληλα με τον έλεγχο νομιμότητας όλης της διαδικασίας.

Αντίθετες με την οριζόντια ανάκληση όλων των μετατάξεων που έγιναν πριν από δύο χρόνια είναι η ΟΛΜΕ .

Σε καμιά περίπτωση τα λάθη, η αδιαφάνεια και οι επιλογές της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το καλοκαίρι του 2013, που οδήγησαν στην υποχρεωτική βίαιη μετάταξη χιλιάδων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υπό την απειλή της διαθεσιμότητας και της απόλυσης, είχε ήδη προηγηθεί η κατάργηση 50 ειδικοτήτων της τεχνικής εκπαίδευσης, δεν μπορούν να διορθωθούν σήμερα με συνολική ακύρωση όλων των μετατάξεων δημιουργώντας για μια ακόμα φορά προβλήματα και καθιστώντας θύματα τους εκπαιδευτικούς.

Τι προτείνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

  •  Να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση των απαραίτητων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Α/θμια Εκπαίδευση σύμφωνα με τις προτάσεις που απέστειλαν τα Π.Υ.Σ.Π.Ε., κάτι που εξ αρχής αποτελεί βασική θέση της Δ.Ο.Ε. και τον μοναδικό τρόπο ώστε να επιλυθεί το τεράστιο αυτό ζήτημα.
  • Να δημοσιοποιήσει άμεσα τα μόρια των συναδέλφων μη κοινών ειδικοτήτων (καθώς και των μεταταγμένων σε διοικητικές θέσεις) και αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος της νομιμότητας να προχωρήσει άμεσα στην τοποθέτησή τους στις οργανικές θέσεις που θα συσταθούν.
  • Για τις 1.306 θέσεις των κοινών ειδικοτήτων να προχωρήσει άμεσα στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Α/θμιας και στη συνέχεια σε μετατάξεις εκπαιδευτικών Β/θμιας στις εναπομείνασες θέσεις αφού ολοκληρωθεί και γι’ αυτούς ο έλεγχος των μορίων.
  • Εξυπακούεται πως πρέπει να δοθεί η δυνατότητα ανάκλησης της μετάταξης σε όσους συναδέλφους της Β/θμιας το επιθυμούν και επιστροφής τους στη θέση που κατείχαν πριν τις μετατάξεις.
  • Παράλληλα το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε κανένας εκπαιδευτικός να μη μετακινηθεί εκτός του τόπου συμφερόντων του.

Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.