Η ΕΠΙ-ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ3
Το επίπεδο δυσκολίας στα θέματα που έχουν έως τώρα επιλεγεί από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων προοιωνίζεται σχεδόν με ασφάλεια πτώση των βάσεων, ίσως και ιδιαίτερα μεγάλη. Οι υποψήφιοι δεν έχουν ωστόσο κανένα λόγο να χάνουν την ψυχραιμία τους γιατί τα θέματα είναι δύσκολα για όλους.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι διαγωνισμός με κλειστό αριθμό εισακτέων. Εφέτος διατίθενται συνολικά 68.345 θέσεις, 44.200 στα Πανεπιστήμια και 241.45 στα ΤΕΙ.  Θα τις διεκδικήσουν 101.508 υποψήφιοι. Αυτή η αναλογία δεν αλλάζει όσο χαμηλή και να είναι η επίδοση των υποψηφίων όσο και να πέσουν οι βάσεις.

Ο αριθμός των μορίων στα μαθήματα βαρύτητας όπως τα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ελληνικά που κατά γενική ομολογία δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους εξεταζόμενους προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού του κάθε μαθήματος με το συντελεστή 1,3. Η βαθμολογία στα δύο μαθήματα βαρύτητας αντιπροσωπεύει το 48% του συνολικού βαθμού πρόσβασης.

Όλοι προβλέπουν ότι με τα χθεσινά θέματα των μαθηματικών τα άριστα γραπτά θα είναι ελάχιστα και θα ενισχυθούν τα σταθερά μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση. Τη βάση μιας σχολής διαμορφώνει ο βαθμός του τελευταίου που εισάγεται σε αυτήν. Δηλαδή αν οι θέσεις που διατίθενται σε μια σχολή είναι πχ. 78, η βάση της σχολής θα είναι ο βαθμός του 78ου υποψήφιου που την έχει δηλώσει. Ανάλογα με τα θέματα ο 78ος μπορεί να έχει γράψει για 18 ή για 12. Ο τελικός αριθμός των εισαχθέντων δεν αλλάζει. Επομένως και επειδή οι εξετάσεις είναι σε εξέλιξη, οι υποψήφιοι δεν έχουν κανένα λόγο να πανικοβάλλονται.

Ο Γιάννης Τυρλής, Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας η οποία χαρακτήρισε τα θέματα ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών μίλησε στο 360pedia.gr για θετικές επιπτώσεις στις βάσεις που θα πέσουν επιτρέποντας επιτυχία σε μεγαλύτερο εύρος  βαθμολογιών. Η απογείωση των βάσεων, με εύκολα θέματα, σκληραίνει τον ανταγωνισμό με αποτέλεσμα η εισαγωγή να κρίνεται «στον πόντο», σε ανούσιες λεπτομέρειες, και να αδικούνται καλοί μαθητές επειδή έγραψαν πχ. 18,9 και όχι 19,1 όπως είπε χαρακτηριστικά.

Τα δύσκολα θέματα, προσθέτει ο κ. Τυρλής επιτρέπουν μεγαλύτερη διακριτότητα δηλαδή εισαγωγή και στον μαθητή του 19 και στον μαθητή του 15. Προτρέπει λοιπόν τους υποψηφίους να μην χάνουν το κουράγιο τους να συνεχίσουν με δύναμη και ψυχραιμία για τα μαθήματα που απομένουν. Σχολιάζει επίσης την ασυμβατότητα που υπάρχει ανάμεσα στο επίπεδο του μαθήματος στην τάξη και στις απαιτήσεις της εξέτασης, ειδικά για τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν για μια καλύτερη προετοιμασία.

Διαπιστώνει ωστόσο με λύπη ότι, πέραν των φωτεινών εξαιρέσεων, ένας μαθητής που δεν έχει εξωσχολική βοήθεια είτε επειδή μένει σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή της Ελλάδας είτε επειδή αδυνατεί να ανταποκριθεί η οικογένειά του στο κόστος, έχει λιγότερες πιθανότητες να διαγωνιστεί ισότιμα ανεξάρτητα με το αν τα θέματα είναι εύκολα ή δύσκολα.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.