Η ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ
Η μείωση των ωρών διδασκαλίας ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας των εκπαιδευτικών, ο ρόλος των Συμβουλίων Ιδρύματος, ο τρόπος επιλογής των διευθυντών εκπαίδευσης άλλα και των σχολικών μονάδων, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι θέματα που εξετάζονται εκ νέου από το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για τη βασική ατζέντα των συζητήσεων με τους εκπροσώπους των δανειστών.

Το υπουργείο Παιδείας συγκροτεί επιτροπή Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων η οποία σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του 360pedia.gr θα έχει ως αποστολή να αναθεωρήσει την περιβόητη έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011 και να αξιολογήσει τα μέτρα που επιβλήθηκαν με βάση τα πορίσματα της έκθεσης.

Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων των προηγουμένων ετών στην εκπαίδευση είναι μνημονιακή υποχρέωση και το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να εκμεταλλευτεί την συγκυρία ώστε να αιτιολογήσει επαρκώς ρυθμίσεις που έχει ήδη περάσει ή σκοπεύει να περάσει και συναντούν τις αντιρρήσεις των δανειστών.

Τα θέματα που θα εξετάσει η επιτροπή εμπειρογνώμων

Οι Έλληνες και ξένοι εμπειρογνώμονες καλούνται λοιπόν να αξιολογήσουν τις έως τώρα θητείες των Συμβουλίων Ιδρύματος στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ τα οποία ιδρύθηκαν με το νόμο Διαμαντοπούλου και η σημερινή αλλά και η απερχόμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξετάζει την κατάργηση τους ή τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων τους.

Καλούνται επίσης να αιτιολογήσουν την αντικατάσταση της συνέντευξης με εκλογές από το σύλλογο διδασκόντων στην μοριοδότηση για την επιλογή του διευθυντή ενός σχολείου. Η ρύθμιση Κουράκη έχει ήδη εφαρμοστεί για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων επίκεινται όμως και οι τοποθετήσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης ανά νομό των οποίων οι θητείες έχουν ήδη λήξει. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του 360pedia.gr οι θητείες των διευθυντών εκπαίδευσής θα παραταθούν προκειμένου να γίνουν οι τοποθετήσεις τους με το καθεστώς που θα αποφασιστεί τελικά αφού οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν αντιρρήσεις για τα όσα προβλέπει ο ισχύον νόμος και ζητούν επαρκή αιτιολόγηση.

Ένα θέμα στο οποίο οι εκπρόσωποι των δανειστών επίσης επιμένουν και φαίνεται ότι το υπουργείο θα αναγκαστεί να επανεξετάσει, είναι το ωράριο των εκπαιδευτικών, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει θύελλα. Στην Ελλάδα οι υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα μειώνονται σταδιακά ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας του κάθε εκπαιδευτικού. Δηλαδή, πλησιάζοντας ένας εκπαιδευτικός στο τέλος του εργασιακού του βίου καταλήγει να μπαίνει στην τάξη 18 ή και λιγότερες, κατά περίπτωση, ώρες την εβδομάδα.

Επίσης λόγω της έλλειψης προσωπικού υποστήριξης των σχολικών μονάδων οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν να διεκπεραιώνουν το μεγάλο όγκο γραφειοκρατίας που συνοδεύει τη λειτουργία ενός σχολείου και απαλλάσσονται ανάλογα από διδακτικές ώρες. Οι εκπρόσωποι των θεσμών ζητούν λοιπόν να θεσμοθετηθούν ενιαίοι και συγκεκριμένοι κανόνες με τους οποίους χορηγείται αυτή η απαλλαγή ώστε να υπάρχει όπως λένε διαφάνεια.

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που είναι πλέον λίγοι και εξαιρετικά κακοπληρωμένοι σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο δεν θα δουν με καθόλου κάλο μάτι ενδεχόμενη αλλαγή στο ωράριο εργασίας τους.

Το θέμα, αν τεθεί τελικά, θα προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και γιαυτό η επιτροπή Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων που συγκροτεί τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας θα κληθεί να αιτιολογήσει με πειστικό τρόπο την διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.