ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ, ΞΕΤΥΛΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΙ

Πως θα συνδεθούν μεταξύ τους τα Πεδία Εξειδίκευσης ώστε να "ανοίξουν" οι επιλογές των υποψηφίων
Πως θα συνδεθούν μεταξύ τους τα Πεδία Εξειδίκευσης ώστε να "ανοίξουν" οι επιλογές των υποψηφίων
Τα πάνω κάτω φέρνει στο Εξεταστικό η εισαγωγή της Πληροφορικής ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα όπως θα ψηφιστεί την Τρίτη στη Βουλή και αυξάνει τα Πεδία από 5 σε 6. Οι καραμπόλες που δημιουργούνται απαιτούν να προσδιοριστεί από την αρχή σε πόσες και ποιες σχολές θα οδηγεί το κάθε Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευση, ποιο θα είναι το μάθημα κλειδί για κάθε ομάδα σχολών αλλά και ποιος  ο συντελεστής Βαρύτητας του κάθε μαθήματος; Έτσι οι μαθητές δεν θα έχουν οριστικές απαντήσεις πριν το Δεκέμβριο.

Η πολυαναμενόμενη ανακοίνωση των τελευταίων καθοριστικών λεπτομερειών για την διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα προσφέρει στον υπουργό Παιδείας τη δυνατότητα να κάνει παρεμβάσεις καθοριστικής σημασίας στο εξεταστικό και να εξακολουθήσει να ισχυρίζεται ότι δεν θα κάνει καμία αλλαγή στο Νέο Λύκειο όπως έχει δηλώσει επανειλημμένως. Και αυτό γιατί πολύ απλά αυτές οι «λεπτομέρειες» που έχουν ωστόσο τεράστια σημασία, δεν είχαν γίνει ακόμη γνωστές από τη ψήφιση του νόμου το καλοκαίρι του 2013. Έτσι οι αλλαγές δεν θα εμφανιστούν ως αλλαγές αλλά ως εξειδικεύσεις στο νόμο.

Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα κάνει νέα εισήγηση αφού συγκεντρώσει τις δηλώσεις των επιμέρους τμημάτων και σχολών για το μάθημα βαρύτητας στο οποίο θεωρούν απαραίτητο να εξεταστεί ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο τμήμα.  Η συνάφεια γνωστικών αντικειμένων όπως την γνωρίζαμε αλλάζει άρδην. Το μεγάλο ζητούμενο είναι πως θα «επικοινωνήσουν» τα Πεδία μεταξύ τους ώστε να διευρυνθούν οι τρομερά περιορισμένες διέξοδοι των υποψηφίων προς την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο νόμος για το Νέο Λύκειο βέβαια δεν είχε αυτή τη φιλοσοφία.

Πως θα συνδεθούν τα Πεδία μεταξύ τους

Μετά την εισαγωγή της Πληροφορικής είναι πλέον ξεκάθαρο ότι σπάνε οι σχολές του Πολυτεχνείου οι οποίες σε όλα τα συστήματα έως τώρα, ανήκαν στο ίδιο Πεδίο. Οι  Θετικές Επιστήμες  δεν θα ανήκουν πια στο ίδιο Πεδίο αφού οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στην Πληροφορική και τη Χημεία. Έτσι οι υποψήφιοι δεν θα μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές του Πολυτεχνείου αφού άλλες απαιτούν Πληροφορική όπως η Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και άλλες Χημεία όπως η Χημικών Μηχανικών. Τα φυσικομαθηματικά τμήματα ωστόσο θα αποτελούν κοινή ομάδα και για τα δύο Πεδία των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.

Το Νέο Λύκειο αλλάζει πλήρως την  ομαδοποίηση σχολών που είχαν έως τώρα κατά νου οι υποψήφιοι. Οι Ψυχολογίες εντάσσονταν πάντα στις Ανθρωπιστικές σπουδές. Τα τμήματα ωστόσο ζήτησαν να έχουν εξεταστεί οι φοιτητές που θα εισάγουν, στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής με αποτέλεσμα να ενταχθούν κατά πάσα πιθανότητα, όχι στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες αλλά στις Οικονομικές Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες. Εξετάζεται ωστόσο να αποτελούν επιλογή και από τα δύο Πεδία.

Οι Γεωπονικές σχολές που ορίζουν τη Γεωπονία ως εφηρμοσμένη Βιολογία προτείνουν να ανοίξει προς αυτές το εξαιρετικά περιορισμένο Πεδίο των Επιστημών Υγείας.  Ζητούν δηλαδή να εισάγουν φοιτητές και από το Πεδίο των Θετικών Επιστημών με μάθημα Βαρύτητας τη Χημεία και από το  Επιστημών Υγείας με μάθημα βαρύτητας τη Βιολογία. Αυτό θα δώσει κάποιες επιπλέον διεξόδους στους υποψηφίους εκείνους που δεν καταφέρουν να πιάσουν τα υψηλά μόρια των Ιατρικών σχολών. Ο συνδυασμός ωστόσο είναι κάπως ανορθόδοξος για τα δεδομένα των επιλογών που έκαναν έως τώρα στο μηχανογραφικό τους οι υποψήφιοι.

Οι Παιδαγωγικές σχολές που αποτελούν για πρώτη φορά ξεχωριστό Πεδίο είναι η πλέον περιορισμένη επιλογή που μπορεί να κάνει ένας υποψήφιος αφού δεν οδηγεί πουθενά αλλού εκτός από κάποια  συναφή ΤΕΙ όπως τα Βρεφονηπιοκόμων και Προσχολικής Αγωγή.  Ειδικά οι Παιδαγωγικές Επιστήμες είναι δύσκολο να συνδεθούν με οποιοδήποτε άλλο Πεδίο αφού έχουν δεν έχουν κοινά μαθήματα με άλλα Πεδία. Το επίπεδο των Μαθηματικών που εισήχθησαν σε αυτό το Πεδίο,  προκειμένου να είναι σε θέση οι δάσκαλοι να διδάσκουν αυτό το μάθημα στα Δημοτικά,  δεν είναι αντίστοιχο με αυτό που διδάσκεται για τις Θετικές ή τις Οικονομικές επιστήμες.

Το σίγουρο είναι ότι οι Μαθητές της Β’ Λυκείου, οι ίδιοι που πήραν την πρώτη ψυχρολουσία με την ιλιγγιώδη αποτυχία στην Α΄ Λυκείου παραμένουν σε εκκρεμότητα όσο δεν ανακοινώνονται οι τελικές αποφάσεις για όλα αυτά. Δεν μπορούν να επιλέξουν Ομάδα Προσανατολισμού αν δεν ξέρουν ποιες σχολές θα ενταχθούν σε κάθε μια.