ΕΣΥΠ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ

Μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις και συνωστισμός στα κεντρικά ΑΕΙ μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στον Εθνικό Συμβούλιο για τις αλλαγές στο Δημοτικό
Μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις και συνωστισμός στα κεντρικά ΑΕΙ μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στον Εθνικό Συμβούλιο για τις αλλαγές στο Δημοτικό
Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας που συγκλήθηκε μετά από 3 χρόνια για να εξετάσει αλλαγές στο Δημοτικό, μόνο γι’ αυτό δεν μίλησε. Με βαριά τη σκιά των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, όσοι παρέστησαν επιχείρησαν να βάλουν τη δική τους ατζέντα. Το ίδιο έκαναν με ανακοινώσεις τους και όσοι απείχαν: το ΚΚΕ, η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ. ΣΥΡΙΖΑ και ΔΟΕ εμφανίστηκαν αλλά αποχώρησαν καταγγέλλοντας ότι το Συμβούλιο δεν ασχολείται με τα φλέγοντα και θα συνεχίσει τις ίδιες καταστροφικές πολιτικές.

Ο υπουργός έχει επιλέξει να καθησυχάσει τους γονείς με παιδιά στο Δημοτικό ότι θα έχουν -όλοι μαζί- λιγότερο διάβασμα στο σπίτι. Γι’ αυτό άλλωστε συγκάλεσε το Όργανο μετά από παροπλισμό ετών. Ούτε και ο ίδιος έμεινε όμως στο θέμα. Άδραξε την ευκαιρία να περάσει μήνυμα αποφασιστικότητας, τόσο για τις μαθητικές κινητοποιήσεις όσο και για τις αντιδράσεις φοιτητών στο ΕΚΠΑ τους οποίους χαρακτήρισε τραμπούκους, περαστικούς και μειοψηφίες. Για τα κενά στα σχολεία υποσχέθηκε «ανέξοδη» λύση την οποία αναμένεται να ανακοινώσει στη Βουλή την Πέμπτη. Όσο για τις σχολές του κέντρου που βουλιάζουν από φοιτητές. πέταξε το μπαλάκι στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Κάθε χρόνο όλες οι σχολές και τα τμήματα στέλνουν στο υπουργείο εισηγήσεις για τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να εκπαιδεύσουν. Δεν εισακούονται ποτέ. Αντίθετα στο Μετσόβιο πχ. ή στην Ιατρική που φέτος βουλιάζουν από μετεγγραφές, το Υπουργείο καθορίζει αριθμό εισακτέων από 20% έως 50% πάνω από τις εισηγήσεις των ιδρυμάτων. Το ΕΣΥΠ πρότεινε το 2011 ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα πρέπει να έχουν λόγο τόσο στον αριθμό των εισακτέων όσο και στα κριτήρια εισαγωγής.

Η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Καλαμαρά έθεσε εξαρχής ως προϋπόθεση για παραμονή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης την ένταξη, κατά προτεραιότητα, στην ατζέντα τριών θεμάτων για τα οποία ζήτησε δέσμευση ότι θα επανεξεταστούν:

  • Τις διαθεσιμότητες – απολύσεις καθηγητών, σχολικών φυλάκων, διοικητικών ΑΕΙ
  • Τις διαγραφές φοιτητών
  • Τις πανελλαδικές εξετάσεις στην Α’ και Β’ Λυκείου με Τράπεζα Θεμάτων

Η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ είχαν από την προηγούμενη μέρα καταγγείλει τη διαδικασία ως προσχηματική και τον υπουργό ότι ενεργοποίησε το ΕΣΥΠ για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους. Η ΔΟΕ εμφανίστηκε και αποχώρησε για τους ίδιους λόγους. Η όποια συζήτηση για τα Δημοτικά θα γίνει χωρίς τους δασκάλους. Απούσες λοιπόν από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και πως αλλιώς όταν έχουν ταχθεί κατά των πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια και τις οποίες ο Ανδρέας Λοβέρδος ξεκαθάρισε ότι στηρίζει και υλοποιεί.

Στη δήλωση του υπουργού ότι θα συνεχίσει τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν από το  2010 και μετά στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση στέκεται και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ για να υπογραμμίσει ότι ήταν δικαιολογημένη η στάση της ΟΛΜΕ να απέχει. Αναδεικνύει δε τα ζητήματα που είναι πρώτης προτεραιότητας για τους καθηγητές.

ΘΕΜΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ

Θέμης Κοτσιφάκης πρόεδρος ΟΛΜΕ

Οι σοβαρότερες επιπτώσεις αυτής της βάρβαρης πολιτικής είναι: η δραματική μείωση δαπανών (2,5 δις από το 2010 – 14), το κλείσιμο πάνω από 2.000 σχολείων, η διάλυση υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών όπως η ενισχυτική διδασκαλία, οι βιβλιοθήκες, ο ΣΕΠ κ.ά., τα τραγικά προβλήματα στην ειδική αγωγή και τα μουσικά σχολεία, η κατά 27,3 % μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού, η προώθηση της αξιολόγησης με στόχο τις απολύσεις και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών αλλά και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, η κατάργηση ειδικοτήτων – τομέων στην ΤΕΕ με διαθεσιμότητες – απολύσεις εκπαιδευτικών και ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Επιπρόσθετα, μαθητές που πεινούν στα σχολεία, γονείς που αναγκάζονται να βάζουν συνεχώς το χέρι στην τσέπη για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών τους είναι φαινόμενα που συνεχώς εντείνονται.

Η ΟΙΕΛΕ που για πρώτη φορά απέχει από τις εργασίες του ΕΣΥΠ, κατήγγειλε τη διαδικασία ως παρωδία και προεκλογική φιέστα. Επανακατέθεσε τις προτάσεις που είχε υποβάλει το 2009 και το 2011 χωρίς να ληφθούν υπόψη.

 Αν πράγματι ο κ. Λοβέρδος επεδίωκε έναν έντιμο και ανοιχτό διάλογο, θα είχε ήδη ανταποκριθεί στις συνεχείς – εδώ και 6 μήνες – προσκλήσεις της Ομοσπονδίας με αφορμή σοβαρές παρανομίες των ιδιωτικών σχολείων που έχουν απασχολήσει ακόμη και κοινοτικούς θεσμούς, ιδίως για το ζήτημα της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών.

Ο υπουργός Παιδείας παραδέχθηκε ότι είναι χοντροκοπιά, όπως είπε χαρακτηριστικά, να κόβεις κεφάλαια χωρίς αναδιάταξη, ποσοτική και θεματική, της ύλης. Βιάζεται ωστόσο να έχει αποτελέσματα. Την ακροβασία θα αναλάβει η νέα πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ούτε ο εκπρόσωπος  της ΝΔ, Ανδρέας Λυκουρέντζος πρότεινε κάτι συγκεκριμένο για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αρκέστηκε να συγχαρεί την πολιτική ηγεσία για τη διάθεσή της να κάνει αλλαγές στο Δημοτικό. Κατά τα λοιπά, και ο πρώην υφυπουργός Παιδείας, μίλησε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και το εξεταστικό σύστημα και ζήτησε, διαρθρωτικές αλλαγές στον τελευταίο νόμο – πλαίσιο για τα ΑΕΙ και επαναφορά της βάσης του δέκα.