ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΕΞEΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ
Τα στεγανά ανάμεσα στα Επιστημονικά Πεδία πιέζουν ασφυκτικά τους μαθητές που καλούνται να επιλέξουν προσανατολισμό για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016. Οι εκπαιδευτικοί τόσο των δημόσιων σχολείων όσο και των φροντιστηρίων κρίνουν ότι το σενάριο για  σχολές μπαλαντέρ ανάμεσα στα Πεδία διευρύνει τον αριθμό των σχολών που θα μπορεί να δηλώσει ένας υποψήφιος αλλά δεν άρει την αδικία του νέου συστήματος  απέναντι στους μαθητές με άριστες επιδόσεις. Προτείνουν να υπάρξει επικοινωνία μεταξύ των Πεδίων καθώς οι επιλογές των καλών μαθητών παραμένουν ποιοτικά περιορισμένες. Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων η ΠΕΚΑΠ προτείνει στην ΑΔΙΠ λίστα με 75 σχολές και τμήματα που θα πρέπει  να έχουν ως εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική.

Ένας καλός μαθητής που στοχεύει στις Ιατρικές σχολές,  στην ατυχή περίπτωση που χάσει για λίγα μόρια την δυσθεώρητη βάση τους, δεν μπορεί πλέον να κατευθυνθεί στις επίσης υψηλόβαθμες σχολές των Πολυτεχνείων. Αυτός ο κλασσικός, για τους άριστους μαθητές, συνδυασμός επιλογών στο μηχανογραφικό είναι πλέον αδύνατος με το νέο σύστημα γιατί απλά οι Ιατρικές και οι Πολυτεχνικές σχολές ανήκουν σε διαφορετικά Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης.

Η επεξεργασία από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας για την Ανώτατη Εκπαίδευση μίας ομάδας περίπου 40 τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ  στα οποία θα οδηγούνται υποψήφιοι περισσότερων του ενός Πεδίου, διευρύνει αριθμητικά τις επιλογές των υποψηφίων αλλά όχι ποιοτικά, λένε οι εκπαιδευτικοί. Ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, Παύλος Χαραμής, μιλώντας στην εκπομπή Υπόθεση Παιδεία και στη Μάχη Νικολάρα, στον Alpha 989, άσκησε κριτική στο Νέο Λύκειο ότι έχει δυσκολέψει τις συνθήκες ολοκλήρωσης της φοίτησης αλλά και πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς  παράλληλα να λειτουργούν δομές υποστήριξης των μαθητών. Είπε ότι το σενάριο των 40 σχολών μπαλαντέρ που εξετάζει το υπουργείο είναι σε σωστή κατεύθυνση  πρότεινε όμως ρύθμιση για γέφυρες ανάμεσα στα Πεδία ώστε οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες σχολές  αντίστοιχου βαθμολογικού επιπέδου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος των Φροντιστών της Αττικής Μπάμπης Νικολάου. Μίλησε στην ίδια εκπομπή για την ανάγκη να περιορίσει το υπουργείο Παιδείας της αστοχίες του Νέου Λυκείου. Οι μαθητές της εφετινής Β Λυκείου που του χρόνου θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με το νέο σύστημα είναι, είπε, τα πειραματόζωα της μετάβασης από το ένα εξεταστικό σύστημα στο άλλο και δεν πρέπει να «τιμωρηθούν» επιπλέον με αποκλεισμό από σχολές που θα τους ταίριαζαν.

Σε 75 τμήματα εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική προτείνει η ΠΕΚΑΠ

Πέρα απο τον καθορισμό των Τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στις οποίες θα οδηγεί το καθένα από τα 6 πλέον Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης, των μαθημάτων και των συντελεστών βαρύτητας για κάθε σχολή , η ΑΔΙΠ θα ανακοινώσει σε λίγες ημέρες και τα τμήματα εκείνα που θα απαιτούν ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική. Το πεδίο Θετικών Σπουδών και οι περίπου 200 σχολές που αντιστοιχούν σε αυτό,  έσπασε στα δύο με την είσοδο της Πληροφορικής στα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά. Πληροφορίες από την ΑΔΙΠ  υπολογίζουν γύρω στα 50 τα τμήματα που θα απαιτήσουν Πληροφορική και οι προτάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής, δεν είναι μακρυά.

Η ΠΕΚΑΠ προτείνει στην ΑΔΙΠ μια λίστα 75 τμημάτων και σχολών που σύμφωνα με την τελευταία προκήρυξη 3Π/2008 του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 516/08-10-2008) για τους εκπαιδευτικούς, το Παράρτημα του ΑΣΕΠ για την απόδειξη γνώσης Χειρισμού Η/Υ στο Δημόσιο Τομέα και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των ΑΕΙ, διαφαίνεται πως θα πρέπει να εισάγουν υποψηφίους που έχουν εξεταστεί, στις Πανελλαδικές εξετάσεις, στο μάθημα της Πληροφορικής.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ