Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

ΟΛΜΕ
Διαφορετικές αναγνώσεις των όσων συζητήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. κάνουν οι παρατάξεις που εκπροσωπούνται στην ΟΛΜΕ με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον κλάδο. Με το βλέμμα στραμμένο στις εκλογές του Ιουνίου, οι παρατάξεις ξιφουλκούν από διαφορετική θέση πλέον. Στη μέση των εκατέρωθεν κατηγοριών για κινδυνολογία ή στήριξη στην κυβέρνηση βρίσκονται οι διαθέσιμοι της επαγγελματικής εκπαίδευσης και χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί.

Μπαράζ παραταξιακών ανακοινώσεων ακολούθησε την χθεσινή πρώτη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό, τον αναπληρωτή και τον ΓΓ του υπουργείου Παιδείας. Το 360pedia μίλησε με όλες τις πλευρές αλλά και με επιτελείς των συναρμόδιων υπουργείων Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και επιχειρεί να ξεδιαλύνει το τοπίο.

Επιστροφή διαθεσίμων

Οι διαθέσιμοι της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης οι οποίοι αμείβονται με το 75% του μισθού τους από τον Ιούνιο του 2013 χωρίς να παράγουν έργο, επιστρέφουν άμεσα στις οργανικές τους θέσεις. Η ρύθμιση για την επαναφορά των διαθεσίμων εκπαιδευτικών θα περιλαμβάνεται σε Νομοσχέδιο του υπουργείου διοικητικής Μεταρρύθμισης το οποίο θα ρυθμίζει συνολικά την αποκατάσταση των παράνομα απολυμένων και διαθεσίμων και αναμένεται στο τέλος Μαρτίου. Θα ακολουθήσει μια σύντομη περίοδος εθελοντικής μίνι κινητικότητας, για τις ειδικότητες πλην των εκπαιδευτικών και υπολογίζεται ότι το αργότερο στις αρχές Μαΐου οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στα σχολεία τους.

Κύριο έργο τους μέχρι το Σεπτέμβριο είναι να οργανώσουν την επαναλειτουργία των γνωστικών τομέων των ΕΠΑΛ που έχουν καταργηθεί. Η οργάνωση αυτή είναι πολύ σημαντική γιατί πρέπει να συγκροτηθούν τμήματα ανά προσφερόμενη ειδικότητα ανάλογα με τη ζήτηση. Όπως γίνεται πάντα οι μαθητές της Β’ Λυκείου ΕΠΑΛ δηλώνουν τον Ιούνιο ποια ειδικότητα θέλουν να ακολουθήσουν και ανάλογα με την ζήτηση συγκροτούνται ή δεν συγκροτούνται τμήματα σε κάθε σχολείο. Στην περίπτωση που δεν συγκροτηθεί τμήμα σε ένα σχολείο, ο μαθητής μπορεί να αναζητήσει την ειδικότητα που τον ενδιαφέρει στο πλησιέστερο ΕΠΑΛ. Οι μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου θα γνωρίζουν με απόλυτα επίσημο τρόπο ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν στα ΕΠΑΛ όταν κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. στο τέλος Μαρτίου ώστε να επιλέξουν μεταξύ γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του 360pedia.gr από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης οι διαθέσιμοι δεν αντιμετωπίζονται ως απολυμένοι, αφού άλλωστε αμείβονται με το 75% του μισθού που λάμβαναν τον Μάιο του 2013. Άρα η επιστροφή τους δεν εντάσσεται στις 15.000 προσλήψεις που έχει ανακοινώσει ο Γιώργος Κατρούγκαλος και δεν αφαιρούν νέους διορισμούς από τους οποίους έχει δραματική ανάγκη η εκπαίδευση. Επηρεάζουν ωστόσο την συνολική διαχείριση του ποσού που έχει προϋπολογιστεί για προσλήψεις στο δημόσιο, μόνο όμως κατά το 25% που θα επανέλθει στη μισθοδοσία τους.

Οι διαθέσιμοι θα επανέλθουν στις οργανικές τους θέσεις στα μισθολογικά κλιμάκια που βρίσκονταν όταν τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Δεν θα πάρουν, αναδρομικά, το 25% που έχει αφαιρεθεί από το μισθό τους εδώ και 20 μήνες.

Διορισμοί εκπαιδευτικών

Ο αριθμός των μόνιμων διορισμών για τις ανάγκες της επόμενης σχολικής χρονιάς αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας ανάμεσα στα υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής μεταρρύθμισης με δεδομένο ότι έχει προϋπολογιστεί για το 2015 συγκεκριμένο ποσό για προσλήψεις στο δημόσιο από το οποίο δεν μπορεί να υπάρξει παρέκκλιση. Ο αριθμός των νέων διορισμών ανά τομέα θα ανακοινωθεί μόλις ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των παρανόμως απολυθέντων.

ΚΑΡΤΑ

Το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. επεξεργάζεται νέο σύστημα προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ αλλα χωρίς γραπτή εξέταση. Τα κριτήρια που θα μοριοδοτεί ο ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών είναι

  • Η επιτυχία σε προηγούμενους διαγωνισμούς
  • Η προϋπηρεσία
  • Επιπλέον διδακτικά προσόντα, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμόρφωση
  • Κοινωνική κατάσταση

Στους πίνακες αναπληρωτών και αδιόριστων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, υπολογίζεται ότι είναι εγγεγραμμένοι προσδοκώντας διορισμό περίπου 34.000 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων. Η ομηρία τους δεν διαφέρει πολύ από αυτή των χιλιάδων της πάλαι ποτέ επετηρίδας που καταργήθηκε για να εξορθολογιστεί  το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών.

Αποτέλεσμα, γραπτή εξέταση που επιβεβαιώνει γνώσεις που έχουν αξιολογηθεί με την απόκτηση του πτυχίου. Κανένα εχέγγυο για την ικανότητα ενός πτυχιούχου να διδάξει το γνωστικό αντικείμενο που κατέχει και νέες στρατιές αναπληρωτών που υπηρετούν ανά την Ελλάδα με πενιχρούς μισθούς, κυνηγώντας μόρια για τον πολυπόθητο διορισμό.


Το 360pedia.gr είναι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας αλλά κατά της εκμετάλλευσης της δημοσιογραφικής δουλειάς ιδιαίτερα όταν είναι πρωτότυπη. Σας καλούμε να σεβαστείτε τους όρους χρήσης του περιεχομένου μας που θα βρείτε ΕΔΩ.